Uzun kış gecelerinde okuyabileceğiniz 10 kitap - Ahmed Yasir Orman

Uzun kış gecelerinde okuyabileceğiniz 10 kitap

kitap, şömine, kış
     Uzun yaz günlerini geride bırakalı uzun süre oldu ve sıcak yaz günlerinde çoğu insanda pek fazla kitap okuma isteği uyanmıyor ama bu isteksizliğimizi uzun kış gecelerinde telafi edebiliriz. Tabi zamanımız kısıtlı olduğu için bu kış hangi kitaplara öncelik vermeliyim diye düşünenler için size on tane birbirinden güzel kitaplar tavsiye ediyorum. Bu on kitap öyle çerezlik dediğimiz bir kitaplar olmayacak. Bu kitapları okuduğunuzda okuma seviyenizde belli bir kademe atlayacağınızdan eminim.  Tabi daha ben bu okuma düzeyine gelemedim diye düşünenleriniz varsa şuraya tıklayarak okuması daha kolay olan kitapların olduğu başka bir listeme geçebilirler.
                Hala yazıyı okumaya devam edenler de hemen reklamlara tıklayıp bu sayfayı terketsin falan demeyeceğim tabi. :) Lafı uzatmadan yazıyı hala okumaya devam edenler için gelsin listemiz.
tersine dünya orhan kemal

1.Tersine Dünya (Orhan Kemal)

     Listemize önce kolay ve kısa bir kitapla başlayalım. Bu kitabımızda Orhan Kemal kadınla erkeğin rolünü değiştirerek ortaya çok ilginç bir eser ortaya çıkarmış. Okurken zaman zaman tebessüm ederken doğarken bizim seçimimizde olmayan cinsiyetimizle övünmemizin aslında ne kadar gereksiz olduğunu farkedeceksin. 125 sayfa olan bu romanı rahatlıkla iki günde bitirebilirsiniz. Tavsiyem bu yazardan en az on tane kitap okumanız.
kuşlar yasına gider

2.Kuşlar Yaşına Gider (Hasan Ali Toptaş)

    Başta okuması zor kitaplar olarak belirtsem de yine bir çırpıda okuyabileceğiniz bir kitaba geçiyorum. Ben bu kitabı gittiğim okuma grubunun buluşmasına yetiştirecem diye 2 günde okumuştum ama yine de size üç gün süre vereyim. Aman ama dikkat okurken aşırı duygulanacağınız bir kitap olacak. Kitapta bir çocuğun yaşlı babası ile olan ilişkisini anlatıp Ankara ile Denizli arasında gidip geliyor. Neyse fazla uzatmayayım isteyenler kitapla ilgili incelememi okuyabilir.
bitik adam giovanni papini

3.Bitik Adam (Giovanni Papini)

     İtalyan bir yazarın bir kitabı olan bu romandaki baş karakterimiz kendini okumaya vermiş biri. Eline ne geçerse okuyup öğrenmeye çalışan bu arkadaşımız bir türlü hiçbir yerde dikiş tutturamıyor. En iyi bilen ben olacam derken egoist biri çıkıyor. Aslında kendi kimliğini bulmaya çalışırken bunalıma giriyor diyebiliriz bu karakter için. Neyse fazla konuya girmeden uzun kış gecelerinde okumaya müsait kitaplardan. Biraz dili ağırdır ama siz bu kitabın üstesinden rahatlıkla gelebilirsiniz.
siddhartha hermann hesse

4.Siddhartha (Hermann Hesse)

     Bu kitapta da kendi kimliğini bulmaya çalışan bir karakterin çocukluğundan yaşlılığına kadar ki yaşamını izliyoruz. Bir arayış içinde hayatın çoğunu yollarda geçilmiş bir kişi. Bakalım aradığını bulacak mı? Bu arada yazar 1946’da nobeli almış. Belirtmeyen geçmeyeyim. 3-4 güne rahatlıkla bitirebileceğiniz bir kitap.
beni onlara verme tarık

5.Beni Onlara Verme (Tarık Tufan)

     Tarık Tufan’ın çoğunlukla dergilerde yayınladığı hikayelerden oluşan bir kitap. Hikayeleri ilk okuduğum anda Orhan Kemal tadı aldım. Hatta okuduğum sırada Orhan Kemal’den bir tık fazla beğenmiş bile olabilirim. Yazar gazetelerin 3. Sayfalarında okuyup geçtiğimiz insanların hikayelerini öyle güzel anlatmış ki yazara hayranlık duymadan edemiyorsunuz. Yatağınızın başucunda bulundurup her akşam bir hikaye okuyarak sindire sindire kitabı bitirebilirsiniz.
martin eden jack london

6.Martin Eden (Jack London)

     En sevdiğim kitaplar listesi yapsam kesinlikle bu listeye bu kitabı da alırım. Kitap Jack London’ın tam olarak olmasa da gençliğini anlatıyor. O dönemlerde yazar olmanın ne kadar zor olduğunu bizzat kendi ağzından okuma fırsatı buluyoruz. Bu kitabı herkese öneriyorum. Eğer siz de benim gibi yazmaya meraklıysanız ikinci defa öneriyorum.  İki haftada okuyabileceğinizi düşünüyorum.
daha hakan günday

7.Daha (Hakan Günday)

     Hakan Günday okumayanlarınız vardır mutlaka. Bu arkadaşlar Günday’ın herhangi bir kitabını alıp okursa eminim “Ben neden bu kadar geç bu yazarı okudum?” diye düşünecektir. Yeraltı edebiyatının en iyilerinden diyebilirim. Yazar bu kitabında mülteci sorununu çok çarpıcı bir şekilde ele almış.  Bu kitapta iki haftada rahatlıkla biter.
okuyucu bernhard schlink

8.Okuyucu (Bernhard Schlink)

     Bu kitapta da ikinci dünya sonrası yaşayan Alman neslinin bir önceki nesilden hesap sormasına şahit oluyor. Daha doğrusu her iki neslin orta yolu bulma çalışmaları da diyebiliriz. Herkes suçu başkasına atarak günah keçisi olmaktan kaçınmaya çalışıyor. Tabi bunu yapmayan bir kişi var onun da belli başlı sebepleri var. Herhalde bu kitabı 5 günde rahatlıkla okuyabilirsiniz.
aldatmak paule coelho

9.Aldatmak (Paule Coelho)

     Bu kitapta da her şeye sahip 30 yaşlarında bir genç kadının farklı arayışlara girmesine şahit oluyoruz. Aile yaşamı, ve iş hayatı kusursuz ama her zaman bu kadar kusursuz olması insanın mutlu olacak hali yok düşüncesinden yola çıkarak bu karakterimizin değişen hayatını okuyacaksınız. Yani anlayacağınız aynı Siddhartha’daki ya da Bitik Adam’daki baş karakterler gibi kendi kimliğini arayan bir baş karakterle karşı karşıyayız. Ama burada tek fark bu sefer karakterimizin kadın olması.  Herhalde bir haftalık bir süre bu kitap için yeterli olacaktır.
saatleri ayarlama enstitüsü ahmet

10.Saatleri Ayarlama Enstitüsü (Ahmet Hamdi Tanpınar)

     Listemizdeki okuması en zor kitabı sona bıraktım. Bu kitabı iki yıl önce okumaya başlamıştım ama biraz ağır gelince yarım kalmıştı. Gittiğim okuma atölyesinde bu kitabı sunma görevi bana verilince mecbur açtım tekrar okumaya ama iyi ki de okumuşum. Kitabın başlarını biraz yavaş okudum ve kitaptaki onlarca karakterin ismini aklımda tutabilmek için karakterleri bir kağıda yazdım. Kitap 1900’lerden başlayıp cumhuriyet sonrasına kadar devam ediyor. Kitapta doğu batı çatışmasını ve toplumumuzdaki aksaklıkları nükteli bir dille okuyacaksınız. Dikkatli okursanız çok büyük lezzetler alabileceğiniz bir kitap. 2 hafta süre verelim bu kitap için de.
---------
             Umarım okurken bu 10 kitabı büyük keyif alırsınız. Normal bir okuma ile rahatlıkla tüm kış bitireceğinizden eminim hepsini. Hatta fazladan zaman bile kalır. Muhtemelen kimse dur bu yazıdan sonra şu 10 kitabı bu kış okuyayım demeyecek ama eğer okursanız gerçekten, alta bir yorum bırakırsanız çok sevinirim. 
Bu arada dilerseniz şuraya tıklayarak farklı bir listeye de gidebilirsiniz.

Blogumun instagram hesabını takip etmek istersen buraya tıklayabilirsin.


Yorum Gönder

4 Yorumlar

  1. Orhan Kemal ve Paulo Coelho sevdiğim yazarlar. Önerdiğiniz iki kitabı da okudum. Ahmet Hamdi Tanpınar gerçekten okunması zor bir yazar. Bu yüzden çok merak etmeme rağmen onu okumayı sürekli erteliyorum. Kendimi hazır hissettiğim bir dönemde okuyacağım. Hakan Günday merak ettiğim bir yazar. elimde Kinyas ve Kayra kitabı var ama henüz okumadım. Daha'nın da çok başarılı olduğunu duymuştum. Hatta bu sene filmi yapıldı.

    Güzel kitaplar önermişsiniz. Kitap okumayı seven biri söylediğiniz süreden de kısa bir sürede okuyacaktır hepsini.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saatleri ayarlama enstitüsünü okurken karakterleri bir kağıda yazarsanız iyi olabilir. Malum içinde çok karakter var karışabiliyor. Daha'dan önce de yazarın elinizde bulunan ilk kitabıyla yazara giriş yapabilirsiniz. Daha'nın filmini de hatırlatmanız iyi oldu. Unutmuştum bir ara izleyeyim.
      İyi bir omkuyucu bir ayda bile bitirebilir zaten bu listeyi. Tabi az kendini zorlaması lazım.
      Bu arada yorumunuz için teşekkürler. :)

      Sil
  2. güzel liste olmuş , Siddhartha'nın bir başka kitabı var elimde , onu okumak gibi bir planım vardı , hatırlamış oldum , teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de teşekkür ederim. Acaba hangi kitabı elinizde var? Demian diye tahminde bulunuyorum. :)

      Sil