Fifa 18'de düşük bütçeli potansiyelli genç futbolcular #1 - Ahmed Yasir Orman

Fifa 18'de düşük bütçeli potansiyelli genç futbolcular #1

Merhaba Fifa’da manegerlik yapmayı seven arkadaşlar.

Yıllarca siz de benim gibi Fifa’da düşük bütçeli kötü takımlarla manegerlik yapmayı seviyorsanız oyunda sizi ilgilendiren en önemli durum düşük bütçeli ve maaşı düşük potansiyelli genç futbolcular bulmaktır. Bu yazımda sizleri bu dertten kurtalacağıma inanıyorum. Şuan İngiltere’nin 4. Lig takımı olan Cambridge United takımında tekni direktörlük yapıyorum. Tabi 4. Lig devirleri çoktan geride kaldı ve takımımı 2. Lig’e kadar çıkardım ve hedefim Premier Lig’e çıkıp şampiyonlar ligi kupasını kaldırmak. Şimdi gelin bizzat takımıma kazandırdığım potansiyelli genç futbolculara bakalım:

Ezri Konsa (6 Nisan 1998) 183 cm/77 kg


          Kariyere başladığım ilk yıl baktım takımın stoperleri çok yaşlı. İlk iş takıma bir stoper kazandırayım dedim. O sıra Fenerbahçe'den Yiğithan'ı almak istedim ama Fener Yiğithan'ı satmak istemeyince mecbur rotamı farklı futbolculara yönlendirdim ve karşıma Ezri Konsa çıktı. Normalde fiyatı 800000£ olmasına rağmen sözleşmesinin bitmesine 1 yıl kaldığı için Charlton Ath'den 370000£ gibi düşük bir fiyata satın aldım. Hem de haftalık sadece 1700£'ya anlaştık Konsa ile. İlk geldiğinde yani Ağustos 2017'de 62 overalldı. 2.5 yılın sonunda ocak 2020'de 71 overalla kadar çıktı. Premier lige çıkınca 75 overall olursa o ligte iyi bir yedek olur. Tabi 2-3 seneye overallı çok rahat 80'i geçecektir. Konsa'nın en sevdiğim özelliği hızlı olması. Fifa'da hızlı stoperleri seviyorum. Bu sayede pek fazla kontra yememiş oluyorsun. Boyu da uzun. Bir de bunun üstüne zıplaması da iyi. Kornerlerde kafa golü atması kaçınılmaz olacaktır. Biraz futbolcuyu kendinizde geliştirirseniz hızlıca gelişeceğine eminim. Ben kendim pek geliştirmediğim için gelişme hızı biraz yavaş kaldı. 

ezri Konsa Eylül 2017
1 Eylül 2017

Fiyatı şuan (Ocak 2019) 4 milyon £ oldu. Dilerseniz alıp 2-3 yıl sonra satıp kasanızı doldurabilirsiniz. Alacağınız para ile de maaşı yüksek bir bedava gelecek stoperin maaşına kaynak sağlamış olursunuz. Bu arada bildiğiniz üzere İngiltere gibi maç temposu yüksek bir ülkede zaman zaman sakatlıklardan ve yorgun futbolculardan kadro çıkarmakta zorlanabilirsiniz. Bu tip durumları aşmak için oyuncularınızın ikinci hatta üçüncü bir mevkisinin olması iyi olacaktır. Konsa'nın da ikinci mevkisi defansif orta saha bu da sizin için büyük bir avantaj olacaktır.
Ezri Konsa Ocak 2020
Ezri Konsa 7 Ocak 2020


Oriol Busquets ( 20 Haziran 1999) 185 cm/77 kg

      Orta sahanın göbeğine de hemen bir genç futbolcu almak istedim. Buraya alacağım futbolcunun biraz disiplin görmüş birisi olmasını istediğim için rotamı Barcelona B takımına çevirdim ve karşıma geleceğin Sergio Busquets'i olan Oriol Busquets çıktı. Overallı ilk başta 64 olan topçum 2.5 yılın sonunda 73'e kadar çıktı. Gelişimi hala da devam ediyor. 80 üstüne kesinlikle çıkacaktır. Muhtemelen premier lige çıktım mı hala ilk 11 oynatıyor olacağım. Tabi Pogba ya da Emrecan'ı takımıma kazandırmazsam. :) 
Oriol Busquets Eylül 2017
1 Eylül 2017
       
     Bu futbolcuda en sevdiğim özelliği pek fazla yorulmuyor olması. Bu durum da yoğun maç temposu olan İngiltere'de beni bir hayli rahatlatıyor. Futbolcunun özelliklerine bakınca pek fazla sivrilen bir özelliğini göremesek de bana göre orta sahanın Mehmet Topal'ı gibi. Çok çalışıyor ve orta sahayı çok iyi toparlıyor. Defansif özelliklerinin de bir hayli yüksek olması da size maç içerisinde orta sahada bir tane stoper kazandırmış oluyor. Ne demişler en iyi defans hücumda yapılan defanstır.
Busquets ile ilk yıl 5 gol 8 asist yaptım. Bu da Busquets'in hücum yönünün de hiç fena olmadığını gösteriyor.
Oriol Busquets  Ocak 2020
Oriol Busquets 7 Ocak 2020

Uche Ikpeazu (28 Şubat 1995) 191 cm/78 kg

    Herhalde kariyere başladığım ilk kadromdan kalan tek futbolcu Ikpeazu'dur. Başta yaşı fazla da genç değil fazla gelişmez desen de Ikpeazu bir hayli gelişti. Adamın en güzel özelliği gücü. (98 güç) Kolay kolay yıkamazsınız bunu. Bir de gücünün yanına hızını da koyduk mu bu futbolcuyu tutmak bir hayli zor olacaktır. Ikpeazu'da en sevdiğim özellik sol veya sağ kanattan çizgiye kat edip ardından yerden pas verince iyi yer tutuyor olması. Bu tip durumlarda topu rahatlıkla alıp gole çevirebiliyor. Diğer forvetlerimde bu tip durumlarda hep sorun yaşadım.
Uche Ikpeazu eylül 2017
1 Eylül 2017
     Takımdaki ilk overallı 64 idi. Şimdi ise 72 oldu. Belki premier lig için yeterli olmaz ama İngiltere'nin 4. liginde başlarsanız çok rahat sizi 3 yıl taşır bu futbolcu. İlk yılında 54 maçta 27 gol atıp 23 asist yaptı. İkinci yılında ise 47 maçta 14 gol atıp 8 asist yaptı. Bir forvet olarak daha ne yapsın artık? En son Aston Villa 5 milyon £ verince satmaya karar vermiştim ama görüşmeler olumsuz geçti bakalım iyi bir teklif gelirse satabilirim. Ne de olsa seneye premier ligte top koşturacağız. Kasamızı doldursak iyi olur. Unutmadan diyeyim ilk başta haftalığı da 5700£ gibi düşük bir ücretti. Özellikle tek forvet oynayanlara tavsiye edebileceğim futbolcu.
Uche Ikpeazu Ocak 2020
Uche Ikpeazu 7 Ocak 2020


Genç futbolcu tanıtımlarının devamı gelecek.

Blogumun instagram hesabını takip etmek istersen buraya tıklayabilirsin.

Yorum Gönder

0 Yorumlar